reklama

Cyklopúť Zvolen-Kraków: osemnásť hodinová, hmlistá, nekonečná...

Ja, bicykel, čarovná metropola malopoľského vojvodstva a predlhých 444 kilometrov v sedle vtesnaných do jediného dňa. Až 93% z naplánovanej trasy bolo novinkou aj pre mňa, ja som pripravený, bicykel tiež, idem na to!!! :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

S myšlienkou navštíviť Krakov som sa pohrával už nejaký ten týždeň. Pred mesiacom sme sa spoločne s bratom smiali: "Ako tam pôjdeš?" a ja som mu len zo žartu odpovedal: "Však normálne, do google maps si zadám počiatočný bod Zvolen, cieľový Krakov, zavriem oči a náhodne potiahnem myškou." Pousmiali sme sa nad tým, ktovie, kadiaľ by ma to vlastne poslalo :) Nakoniec som sa rozhodol pre novohradsko-gemersko-spišskú kombináciu regiónov.

Ako iste mnohí z vás vedia, prejsť dobšinský kopec je síce frajerina :), ja radšej frajera strúhať nebudem, budem teda stúpať na východnejšie položené sedlo Súľová vedúce do obce Hnilec. Trasa je už naplánovaná, skratky niet :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvolen, Detva, Kriváň, Mýtna, Lučenec, Rimavská Sobota, Tornaľa, Rožňava, Hnilec, Spišská Nová Ves, Kežmarok, Stará Ľubovňa, hraničný prechod Mníšek nad Popradom, Nowy Sacz, Brzesko, Kraków

Zvolen -> Kraków - Strava

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Štvrtok, 8.5.2014, sviatočný Deň víťazstva nad fašizmom strávim obsiahlymi prípravami a oddychom.

23:13 - Svoju dlhočiznú etapu zahajujem vo Zvolene prvým šliapnutím po zuby ozbrojený reflexnými prvkami a svetlami. Úvodné kilometre idú napriek tme ako po masle. Som príjemne zaskočený, hlavná dopravná tepna smer Košice zíva prázdnotou, predsa len, je hlboká noc.

Obrázok blogu

Kúsok za Rimavskou Sobotou mám krátku prestávku, v podstate nemám pojem o čase a tak rozsvietim displej na mobile, je 2:23. Pred obcou Bátka ma čaká nepríjemné prekvapenie v podobe hmly. Snažím sa absolútne koncentrovať, každé auto, kamión je dvojnásobné potenciálne nebezpečenstvo oproti bicyklovaniu počas dňa. Týmito úsekmi trielim prvý krát, terén je jemne zvlnený, sú tu kratučké stúpania a následné zjazdy. Veru, ísť 50 km/h rýchlosťou po tme, v obrovskej hmle je nebezpečné, zrazu mi nie je všetko jedno, ruky mám na brzdách a snažím sa držať si stredovú čiaru. Možno vám to vyznie šialene, ale držať sa bočnej čiary by momentálne bolo oveľa nebezpečnejšie. Ja som však večný optimista a netrpezlivo očakávam ranné brieždenie. V Plešivci sa rozvidnieva, hmla ma však bude sprevádzať takmer polovicou celej štreky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cesta do neznáma

Obrázok blogu

Dámy a páni, toto je moje "GPS" priamo na riaditkách :)

Obrázok blogu

Pri kaštieli Betliar som zhruba o pol šiestej ráno, slušné :)

Obrázok blogu

Čaká na mňa prvé naozajstné stúpanie, na moje prekvapenie nie je strmé, s plným batohom to však dá zabrať.

Obrázok blogu

Ak som spomínal v poslednom článku niečo o krásnom ráne, dnešné si s tým minulým môže ruky podať. Lúče slnka úchvatne prenikajú cez koruny stromov, som v raji a to takmer doslova, Slovenský raj je odtiaľto čo by kameňom dohodil.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Sedlo Súľová, prechod okresov Spišská Nová Ves/Rožňava

Obrázok blogu
Obrázok blogu

obec Hnilec obklopená nádhernou prírodou

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Spiš mám ako na dlani, avšak už teraz vidím, že celá Spišská kotlina je opäť ponorená do hmly, čochvíľa budem v tomto mlieku aj ja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na chvíľu na mňa vykukne aj Lomnický štít

Obrázok blogu

Spišská Nová Ves, na tachometri je napriek pol deviatej ráno už cez dvesto kilometrov. Netrpezlivo čakám, kedy hmla vystúpi a umožní mi nádherné výhľady na Vysoké Tatry.

Obrázok blogu

Gerlachovský štít

Obrázok blogu

Vysoké Tatry, v strede Slavkovský štít

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obec Vrbov a Kráľova hoľa

Obrázok blogu

V Starej Ľubovni vystúpam až ku hradu, kde sa aj naobedujem, práve nie je na oblohe takmer ani mráčika. O necelú trištvrte hodinu sa nestíham diviť, ani som si to nevšimol, kompletne sa však zatiahlo, snáď nezmoknem.

Slovensko-poľský hraničný prechod Mníšek nad Popradom-Piwniczna

Obrázok blogu

Hneď za hranicami ma úplne celého vytrasie takmer kilometrový úsek mačacích hláv, to ešte ani len nešípim, že sa nejedná o posledný. Po kratučkom zjazde do Gminy Rytro vo veľkej rýchlosti vletím na ďalší pavé úsek, šuup, náhle sa mi uvoľní zadné svetlo, našťastie nič iné :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Náročný kopec už na mňa nečíha, ale asi by som ho s radosťou vymenil za v tejto poľskej oblasti typické prehupy, v malopoľskom vojvodstve sú snáď aspoň pre mňa známejšie, ako samotné legendárne krówki. :)

Z Brzeska to mám už "len" päťdesiat kilometrov, no cesta štýlom hore-dolu minimálne dvadsaťkrát mi systematicky, pomaly, ale isto odoberá sily. Pri každom miernom kopčeku si vravím: "Tak za týmto už uvidím Krakov" - poviem si to mnohokrát, uvidieť metropolu na dosah by bolo na nezaplatenie.

18:30 vchádzam do Krakova, je samozrejmosťou, že v takomto veľkomeste premávka hustne, pribúda aj veľa semafórov. Svižne pedálujem autami zaplnenými ulicami, je to nepopísateľný pocit.

Obrázok blogu

Kraków - kráľovské mesto s centrom mesta zapísaným v zozname kultúrneho dedičstva UNESCO s množstvom gotických, barokových, ale aj renesančných pamiatok. Mám to namierené priamo do srdca mesta, na Hlavné námestie (Rynek Główny), kde sa vypína Mariánska bazilika (Bazylika Mariacka)

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Opäť pri, aj pod bicyklom :)

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Wawelský hrad (Zamek Królewski na Wawelu)

Obrázok blogu

Zaslúžená odmena :)

Obrázok blogu

Sanktuárium Božieho milosrdenstva v časti Łagiewniki (Sanktuarium Bożego Miłosierdzie)

Obrázok blogu

Práve sanktuárium pomenované po svätom Jánovi Pavlovi II. sa stalo miestom môjho ubytovania. Nasledujúci deň, v sobotu 10. mája sa tu konala púť, svätá omša, ktorej som bol účastníkom už aj s mojimi rodičmi, ktorí zabezpečili môj odvoz domov.

Ani zďaleka som nebol jediný, kto si to sem namieril na bicykli, porozprával som sa aj s chalanmi, ktorí sem doputovali z rôznych kútov Slovenska, ich strediskom je však Ludrová a pod názvom Don Bosco Tour podobným spôsobom bicyklujú do najrôznejších pútnických kútov Európy :)

Obrázok blogu

Aj v slnečnú sobotu sme sa poobede spoločne s rodičmi vybrali do centra mesta, odtiaľ už smer Zvolen. Cesta naspäť bola,... kratšia :)

Floriańska ulica

Obrázok blogu

Gotický interiér Mariánskej bazilky na Hlavnom námestí

Obrázok blogu

Kraków Główny/Galeria Krakowskia

Obrázok blogu

Tak ktoré bude nasledovať? :)

Dominik Mellen

Dominik Mellen

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Držiteľ slovenského maxima 923km za 24hodín na bicykli Zoznam autorových rubrík:  Na bicykli

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu