Môj cyklorok 2015 na fotkách, časť druhá

Autor: Dominik Mellen | 26.1.2016 o 16:57 | (upravené 29.1.2016 o 19:01) Karma článku: 9,27 | Prečítané:  723x

Momentálne je počasie na cyklistiku v našich končinách veľmi nepriaznivé a už nejaký ten týždeň poletujú snehové vločky. Ja však dúfam, že Vás práve teraz zahreje moje letné foto ohliadnutie za predošlým rokom.

Blog je druhým pokračovaním fotoreportu, tu nájdete prvú časť :)

Jún

Druhú, letnú časť začneme priblížením záberov z júnového výjazdu „Okolo Tatier“. 400 kilometrov za jediný deň, prevýšenie 3800 metrov, cez dva štáty. Už po tretíkrát sa vydávame na túto jazdu. Čo je iné? Do tretice ideme najrýchlejšie. Tempo, akým sme to zvládli, je pre mňa stále udivujúce: 29,3km/h je vzhľadom na prevýšenie a dĺžku vskutku super počin!

Svitanie pred obcou Polomka

Po pár hodinách sme tu. Zľava: Tupá, Končistá, Gerlachovský štít, Bradavica, Slavkovský štít, Prostredný Hrot a Lomnický štít, ale, veď to poznáte :)

Muráň za Tatranskou Javorinou

Vstupujeme na územie Poľska, vítajú nás štíty Wołoszyn a Wielka Koszysta

„Jedno veľké poprosím!“ SK/PL hranica Lysá Poľana

Prešli len štyri dni, a opäť som na cestách, opäť na bicykli, opäť 370 kilometrov, opäť pod Tatrami, opäť priemer tesne nad 29km/h s rovnakým prevýšením. Tieto dni sa cítim skvele a naše veľhory ma len dobíjajú!

Nútená zastávka a jeden z najkrajších vrcholov v Tatrách, symetrický štvorvrchol Vysokej.

Výhľady cestou na Popradské Pleso. Zľava Mengusovský hrebeň s dominantou menom Volia veža, Popradský hrebeň a Vysoká.

Júl

Celé moje tréningové úsilie smerovalo k 24 hodinovému preteku na Slovakia Ringu. O mojom víťazstve a splnenom 923 kilometrovom sne sa môžete dočítať v tomto článku: Moje víťazstvo na Slovakia Ringu: 923,5 km za 24 hodín na bicykli

Leto pokračuje aj po vrchole sezóny v tempe, krásny výjazd Šturec/Turiec/Donovaly v horúčavách nad 30°C som si patrične užíval :)

Tlstá a Ostrá vo Veľkej Fatre

V pozadí Lysec vo Veľkej Fatre a prudké klesanie do dedinky Necpaly

Hrebeň Lúčanskej a Krivánskej Malej Fatry predeľuje rieka Váh

Šíp a rieka Váh z Kraľovianskeho meandru perfektne vystihuje kolorit daného miesta

Celkom trikrát som v roku 2015 na bicykli absolvoval aj stúpanie na hornú nádrž Čierny Váh, impozantné výhľady na všetky svetové strany!

Spaľujúce letné dni v regióne Turiec-Kremnicko

Je tak teplo, že to aspoň na chvíľu pri baloch zabalím!

August

Okúzľujúce Podpoľanie

Dychvyrážajúce divadlo oblakov v Podpoľaní

KEBA – tak sa hovorovo nazýva epický nonstop výjazd z Košíc do Bratislavy, ktorý bol absolvovaný už v minulosti viacerými nadšencami cyklistiky. My sme KEBA absolvovali vôbec po prvýkrát a natiahli sme ho na 500 kilometrov. Bol to náš najdlhší tréningový výjazd a do smiechu nám nebolo hneď niekoľkokrát. Veľmi chladné ráno nám odzbrojilo reč na niekoľko hodín a podobne aj nekonečné roviny za Komárnom. Rýchlostný priemer sme vytiahli nad 30km/h, ale to sme pri charaktere profilu brali asi ako samozrejmosť. Napriek nádhere z prežitého mi v mobile ostali len 3 fotky - Maťovi ani jedna jediná. Už teraz sa tešíme na druhé vydanie, ktoré strihneme opačným smerom: BAKE :)

Baly za Fiľakovom v to najchladnejšie letné ráno. August a miestami 3°C nás skutočne prekvapili.

Okolo Tatier 2/2015 - Jeden z posledných augustových dní sme si opäť s Maťom nachystali novinku, Okolo Tatier, avšak po prvýkrát v smere hodinových ručičiek. Celý výjazd tak opäť nabral na atraktivite, zmenili sa nám pohľady a výhľady. Štartovali sme o 2:00 ráno a na Donovaloch sme boli už o 4:06, taký zjazd z Donovalov na bicykli po tme veru nie je sranda :) Zvládli sme to aj s bonusmi – Ťatliakovou chatou v Roháčoch /1393mnm/, ktorá je štvrtou najvyššie položenou asfaltkou na Slovensku. Ďalšími bonusmi boli známe poľské stúpania Ząb, Gubałówka a Bukowina Tatrzańska, známe z cyklistických pretekov Tour de Pologne.

Ráno nad Liptovskou marou, pohľad na Západné Tatry

Stúpame na Ťatliakovu chatu obklopení nádherou Roháčov

Bukowina Tatrzańska a pohľad na Tatry z poľskej strany

Slovensko-poľský hraničný prechod Podspády-Jurgów a opäť Belianske Tatry

Už teraz v predstihu Vás pozývam pozrieť si poslednú, jesennú časť - tá bude plná pestrofarebných záberov vytvorených priamo matkou prírodou :) Dovidenia!

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bez zmien bude padať ďalej

Na decembrovom straníckom sneme v Prešove bude Smer v najhoršej kondícii od svojho vzniku v roku 1999.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.

Smer nechce vyšetriť ďalšiu kauzu

Za prešetrenie kauzy nehlasoval nikto zo Smeru.